Motivatie Ik wil mensen graag helpen en ik geloof dat het nog beter is wanneer mensen zichzelf kunnen helpen. Het geeft me enorm veel voldoening wanneer ik merk dat mijn bijdrage anderen helpt om voor zichzelf een betere toekomst uit te bouwen. Zo werk ik mee aan een betere leefwereld voor de mensen om mij heen. Visie en methodiek Ik geloof dat mensen goede bedoelingen hebben en dat het af en toe kan misgaan. Daarom ga ik ervan uit dat mensen ook bereid zijn om hun problemen op een redelijke manier op te lossen. Door de focus te verleggen van wat misgaat naar hoe het in de toekomst anders kan, komen de oplossingen binnen jullie bereik. Als bemiddelaar kies ik partij voor jullie allebei: ik blijf niet afzijdig maar ben juist betrokken en wil dat elk van jullie de best mogelijke oplossing bekomt. Bovendien wil ik ook dat andere betrokken partijen zoals de kinderen het goed hebben. Het blijft toch steeds een prioriteit in een moeilijke situatie om zo snel mogelijk tot een duurzame en toekomstgerichte oplossing te komen. Er is een probleem, en dat probleem wordt best opgelost. Met mijn pragmatische aanpak wil ik zorgen dat jullie geholpen worden met jullie probleem. Ik maak gebruik van bijzondere gesprekstechnieken om jullie bij te staan bij het vinden van een gepaste oplossing op jullie maat. Een moeilijke situatie is volgens mij een ideale gelegenheid om iets bij te leren. Wanneer de communicatie moeilijk gaat, verlies je al eens uit het oog waar het echt om draait. Dan is het belangrijk dat je de ruimte krijgt om te achterhalen wat je wil en hoe je dit het beste kan verwoorden zodat de boodschap ook aankomt. Je kan immers niet komen tot een evenwichtig akkoord dat de belangen van jullie beiden behartigt als jullie niet eerst allebei duidelijk kunnen maken wat jullie belangrijk vinden. Zo doen jullie tijdens de bemiddeling ervaring op met het onderzoeken en formuleren van wat jullie echt willen. Deze ervaring kan elk van jullie in de toekomst helpen in gelijkaardige situaties. Zo kunnen jullie bepaalde conflicten voorkomen, wat toch altijd beter is dan ze te moeten oplossen. Ik ben ervan overtuigd dat een bemiddelde oplossing in onderling overleg steeds beter is dan een opgelegde oplossing via de juridische weg. Bij een overleg hou je zelf de controle over wat wordt beslist en blijf je weg uit het strijdgewoel waarin een juridische aanpak vaak verandert.
Het scheidingstraject Het eerste contact is meestal een telefonisch kennismakingsgesprek, een afspraak alleen of een afspraak met u beiden. Wanneer het kan adviseer ik u een afspraak met u beiden. Jullie worden dan samen geïnformeerd en begeleid waardoor de kans op escalaties kleiner wordt. Een eerste afspraak met u beiden verplicht u verder tot niets. Wanneer jullie nadien samen beslissen om het scheidingstraject via bemiddeling te laten verlopen, dan volgen er een drietal gesprekken. In vrijwel alle cases is het resultaat een evenwichtige overeenkomst die ingediend wordt bij de familierechtbank.
Wim Debraekeleer
Afspraak in mijn kantoor te Rebecq of een andere geschikte vergaderplaats.
Onze kwaliteitswaarborg is een onderdeel en engagement in de dienstenovereenkomst die u met ons aangaat. Ons streefdoel is 100% klantentevredenheid. Al onze bemiddelaars zijn ervaren professionals met een doorgedreven gespecialiseerde opleiding en een ruime praktijkervaring.
Wij garanderen:
° 24x7x365 open communicatielijn met onze studiedienst ° Onbeperkt toegang tot ons netwerk van notarissen, advocaten, boekhouders, psychologen, therapeuten,... ° Gepersonaliseerde, pragmatische en zorgzame aanpak ° Lees meer over onze waarborgen en voordelen
Wanneer u voor ons kiest geeft u uw begeleidingstraject in ervaren, professionele en zorgzame handen.
Dirk Slootmans & Lawrence Steeman I Bestuurders - Pareto Group
Familiaal bemiddelaar I ScheidingsConsulent
BEL MIJ*
*vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek
Ons aanbod:
De ScheidingsConsulenten, sinds 2007 dé referentie voor scheidingsbemiddeling in Vlaanderen
Verhoog uw kans op een evenwichtige overeenkomst dankzij ons stappenplan.